Äre söprajs, äre söprajs?

Jag sov hemma hos mina föräldrar igår för att kunna koppla bort alla hushållssysslor och koncentrera mig på den förbannade läxan.

Så idag fick jag höra av min sambo att han hade saknat mig så mycket och att han hade en överraskning åt mig hemma.
Fylld av förväntan åkte vi hem.

Vad var överraskningen?
Hade han fixat tvätten?? Näe... den låg kvar i torktumlaren.
Jag antar att han inte hade städat heller för sängen var obäddad.
Inte heller var överraskningen att han hade plockat undan hans flyttkartonger som står i hallen.
Kan det vara att han lagt undan sina kläder? Nope... inte det heller.

Nu har han åkt iväg till jobbet, och jag sitter här försjunken i tankar.
Glömde han min överraskning igen? Jag som älskar överraskningar.

Vi har alldeles för lite sånt i vårat förhållande.
Inte ens på vår två års-dag gjorde vi något speciellt.
Vi har nog förlorat det mesta av det vi hade, och blivit "bara" mamma och pappa.
Så nu sitter jag här och tittar på Bonde söker fru, och hoppas att det ska poppa upp något och överraska mig.

SUPRISE SUPRISE

Kommentarer
Postat av: Ammis

Naww... men den bästa överraskningen är ju den man inte får förvarning om =)

2010-12-08 @ 21:35:44
URL: http://ammis87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0