Bloggtorka! Vad är det?

Sorry för bad update, har inga bra ursäkter på lager så jag lämnar den bitel illa kvickt!
Idag är det Lucia, guu så mysigt? Hmm, nja det vet jag inte men Lucia tåget kollade jag & bebis på i morse & de va lite stämningsfullt får jag juh lov att erkänna. Lucia i detta hus innebär också att granen ska få komma upp efter 1 års vila. Så nu när Lilleman somnat om & hunden varit ute så ska jag börja plocka & fixa lite här hemma så stackarn kan få se ljus igen... När brukar ni välkomna granen? Alla gör så olika :)

Jag har en fråga som jag ALDRIG tycks få svar på! Det är så mkt folk som blir misshandlade, rånade, våldtagna mm på öppen gata i dagens sammhälle right? Varför gör man inget när man ser något sådant? Varför ingriper inte folk? Är folk så sinnesrubbade & fega? Såg ett inslag på Efterlyst för en tid sedan. En kille blev BRUTALT misshandlad, sparkade i huvet mm på en tågstation i Kungsbacka. Ett vittne filmade det med sin mobil (de va ju bra) men gjorde inte ett skvatt. När killen va så väck och så slaget att han inte kunde röra sig då kom 2 personer och avbröt det??? Va fan e de då? Ärligt talat- jag blir så jävla upprörd!!!! Ska man inte kunna lite på att man får hjälp av sina såkallade medmänniskor om man blir påhoppad? Det var samma sak när jag bodde i Ängelholm, då blev en tjej grovt våldtagen & misshandlad PRECIS bakom polishuset. Kan ni fatta? :O TRYGGT VA!

Svenska polisen är så lama & tafatta att de e skrämmande. Se bara på i USA, om vi hade haft dom killarna här så hade nog sammhället vatt mer uppstyrt. Svenska polisen kan likväl lappa bilar som står felparkerade. *Morr*

Om jag hade sett något sådant då hade mitt adrenalin pumpat ut av bara helvete & den personen hande ångrat att han/hon fick denna klocka idé att göra nått så fruktansvärt... Är det någon/några som kan göra nått åt det så e de ju vi som ser det. Till alla er där ute som har vittnat till något sådant och inte gjort nått borde skämmas ögonen ur er. Visst fine de e lätt att sitt åh säga att jag hade gjort så & så. Men va fan jag e verken sinnesrubbad eller miljöskadad, klart man hade gjort nått eller? Ahhh gaaah fan va arg jag blir. Jaja Natta jag e sinnesrubbad, men på ett bra sätt) *skratt*

I rest my case för här blir inga bebisar gjorda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0