Fördommar!


Ni vet vad det är.
Det är sådant som alla andra har.
Men inte "jag". Jag är så fördomsfri och välkomnande mot allt och alla.
Trodde jag.

Ända tills jag åkte för att hämta min son på dagis igår. Han var ute på gården och lekte med de andra barnen. Och det var två vikarier ute och passade dom.
Det är absolut inget fel på vikarier.
Men dom var typ 18.

Och det är inget fel på 18åringar.
Sålänge dom inte ska vakta min son.

"Usch va hemsk du är nu" tänker ni.
Och det får ni gärna tänka.
Men jag kan inte föreställa er att ni skulle tycka om att lämna eran son med en fullkomlig främling, som ni inte vet vad hon har för utbildning, hur länge hon jobbat på förskolan, och hur mycket erfarenhet hon har.

Jag blev iaf lite illa till mods.
Men när jag kom hem kände jag mig ändå mer illa till mods. Jag var i deras ålder när jag fick Lucas. Och jag hade ingen utbildning eller erfarenhet. Men jag klarade det galant.

Då kände jag mig lite dum. Lucas var ju hel och ren, dom kom fram och hälsade när jag kom, berättade vad dom gjort och Lucas kramade dom innan vi gick. Så dom kan ju inte ha varit helt fel ute.
Så jag tror nog att det är inget fel med fördomar, sålänge vi kan se ifrån andras perspektiv också.


För övrigt så äääääääääälskar jag Jamie Oliver.
Ha de gött, chauuuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0