Julbak

Idag är dagen gott folk.
Idag är dagen vi kavlar upp ärmarna och drar på oss förklädet
Idag är dagen vi förvandlas till en medelålders variant av oss själva.

Idag är julbaks-dagen.

3 satser Lussekatt skall bakas.
Pepparkakor ska gräddas.
Julgodis ska kokas.

Jag ska bli husfruarnas husfru och jonglera två barn och hund, samtidigt som jag knådar deg.
För det är sånt mammor gör.

Jag älskar lukten av nybakat i huset. Det förtränger lukten av kisseblöjor och gubbens svettiga fotbollssockar.
Sen är det också okej att det är lite damm i hörnen när det är julbaks-dags. Det kallas "jul-stök".
Vilken fantastisk idé va? Julstök... Det gör det nästan lagligt att låta bli dammsugaren några dagar.

Jag har fått dille på julgodis iår. Brukar inte göra så mycket av det, men tack vare Leila Lindholm så går ögonen nu i kors på mig.
Skumbollar, Mozartkulor, Italiensk torrone, ischoklad, Rocky Road...
Hell yea!

Hade det inte varit för att jag sitter på datorn. Och Lucas kollar på tv, och spelar spel på min Xperia. Och att bror min spelar PSP.... ja, då skulle man kunna tro att vi levde på 1940-talet.

Ja... det är fan nästan så att jag ser svartvitt...
Dingdong, nu har degen jäst färdigt...

Ha de gött, chauuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0