Middagsro?

Middag är ett stort problem i vår familj.
Vid varje måltid är det minst ett barn som kärvar.

Jag har försökt allt.
Jag har försökt med hot. (ät upp annars tar jag din tv)
Jag har försökt med mutor. (ät upp så får du en chokladbit)
Jag har försökt med bestraffning. (du får inget lördagsgodis)
Jag har försökt med belöning. (en guldstjärna för varje uppäten måltid)
Jag har försökt att tjata. (konstant tjat. varje 5 minuter. tjat tjat tjat)
Jag har försökt med "bara 3 tuggor till" (resulterar i att han trycker in all mat i munnen och nästan sätter i halsen)
Jag har försökt med "sitt kvar till maten tar slut" (han hade inga problem att sitta där)

Nu använder jag mig av "orkar inte bry mig längre"-metoden. Den har nog fungerat bäst hittills.
Jag blir inte irriterad längre.
Middagen blir trevligare.
Och jag antar att ungarna äter så dom blir mätta.
Annars får dom skylla sig själva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0