Note 2 self...

Jag ÄLSKAR listor.
Jag gör listor på A L L T.
Men till skillnad från systeryster Tant Katti, som gör listor på vad hon skall göra timma för timma för att klara av skoluppgifter, så gör jag listor över helt meningslösa saker.

Det kan vara listor över vad jag ska bjuda på om jag skulle vara med i Halv 8 hos mig (antipasti som förrätt, parmegiana, potatisgateu och baconinlindad kyckling som varmrätt och pepparkakstiramisu med lingon)
eller vad jag skulle köpa om jag gick i vikt (4 par byxor, 2 kjolar, 4 tunikor, och 5 tröjor)
 -för, lets face it, jag har kvar lite av Gabriels bäbismage. Och Lucas bäbismage. Och ostbåge-mage. De flesta av mina lådor hemma är fyllda med alla sorters listor.

Jag är hopplös på meningslöst vetande. Jag kan vara förberedd på vad jag ska göra om det blir jordbävning, eller hur man bäst flätar godissnören.

Det är inte så att jag inte kan vettiga saker. Jag vet hur man byter däck, och jag är en hejare på att bygga IKEAmöbler.
Men mina styrkor är det värdelösa kunnandet.

Det faktumet styrks ytterligare med detta blogginlägg.
Helt värdelöst.


Ha de gött, chauuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0