Till barnen!

Inlägget nedan är direkt kopierat från Katrin Zytomierska på Finest.
Anledningen till att jag har koppat detta är för att jag tycker det var ett otroligt bra intiativ av henne och om jag kan hjälpa till att sprida detta budskap på nått sätt så gör jag det. Jag lägger det här, har spritt de på facebook & skänkt en slant. Gör du det med. INGEN kan göra ALLT med många kan göra MYCKET!!!!

Ni skänker pengarna till

Nummer: 466 618 328

Clearing: 6125


Utdrag från Katrins blogg!

Jag läser på Aftonbladet att det finns över 340 000 barn som lever i fattigdom i Sverige. Det står att familjer inte har råd att fira jul. Det står att folk i Sverige inte har råd att köpa julskinka, must eller en klapp till sitt barn. Jag blir helt chockad över det som jag läser. Jag blir förtvivlad för de här barnen. Jag vill hjälpa dem. Jag kan inte hjälpa dem alla men jag kan hjälpa några stycken. Jag kan försöka i alla fall. Jag funderar på hur jag skulle kunna göra det. Jag kommer fram till ett upplägg.

Jag vill att barn och föräldrar som inte har råd att köpa NÅGOT till sina barn ska mejla mig vad de önskar sig i julklapp. De får välja något på nätet (så jag slipper springa runt och posta och ha mig) för max 300 kronor.

Mejla till [email protected]

-Länk till leksaken, plagget, skinkan, musten, det som ni vill ha

-Adress som jag ska skicka till

Jag köper till 35 personer det blir mitt bidrag på ca 10 000 kronor. I mejlet vill jag att ni skriver några rader om er situation. Men bara några rader! Julklappen till ert barn kommer inte från mig utan den kommer ni föräldrar att ge till ert barn från er. Jag vill inte ha nåt tack för jag gör inte det här för att jag vill vara snäll. Jag gör det för att jag vill göra barnen glada på julafton. ALLA barn ska ha en klapp på julafton.

Om det är folk som mejlar mig för att de är giriga och som har pengar så får de göra det. Dom kommer ändå att straffas och hamna i helvetet om de gör det. Så skit i det.

ps. Om det finns företag som är intresserade av att skicka hem leksaker eller kläder till barn som lever i familjer där föräldrarna inte har råd så är ni välkomna att höra av er till mig på samma mejl som ovan. Privatpersoner med! Jag skriver gärna i bloggen om ni vill skänka till dessa. Eller om ni vill ge saker så sköter jag gärna administrationen av det här.

Skriv nu inte kommentarer om att jag är nåt jävla helgon för det här handlar inte om det. Det handlar om barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0